Data |
Interval orar |
Coordonatori activitate |
Denumirea activității |
Descrierea activității |
Grup țintă |
22.04,2024 |
08-14 |
Profesorii diriginți |
„Ce înseamnă natura pentru noi?” |
●Natură și aventură (prezentare PPT, vizionare film); ●Natură și/sau societate? (studierea unui material + chestionar); ●Natura ne inspiră (plantele medicinale și beneficiile lor); ●Natura-sursă de inspirație în artă (concurs de fotografii/desene); ●Ariile protejate din România/Europa (excursii virtuale în zone protejate); ●Specii de plante și de animale pe cale de dispariție (prezentarea unor materiale audio-video, concursuri, chestionare); ●Dezastre naturale, fenomene meteo extreme (filme documentare, discuții, măsuri de protecție, prezentarea unor tehnici de supraviețuire); ●Conștientizarea importanței conservării naturii (realizarea unor afișe/flyere /creații literare/fotografii). |
Elevii cls. de gimnaziu, liceu, profesională |
23.04.2024 |
08-14 |
Profesorii diriginți |
„Ecologia și protecția mediului” |
●Ecologia în viața noastră (concurs de cultură generală pe teme de ecologie); ●Încălzirea globală și efectele acesteia asupra sănătății (urmărirea unor materiale depre cauzele și efectele încălzirii globale, soluții de prevenire); ● Recorduri climatice în România și în Europa (observarea recordurilor absolute (temperatură maximă/minimă, cantitate maximă de precipitații căzute în 24 de ore, harta stațiilor meteorologice din România); ●Schimbările climatice-o provocare a lumii moderne(vizionare de filme și PP-uri ecologice, dezbateri interactive); ●Amprenta de carbon(ce este, cum se calculează, soluții de reducere a amprentei de carbon); ●Amprenta ecologică (ce este, cum se calculează, soluții de reducere a amprentei ecologice); ●Pădurea-aurul verde al planetei(rolul pădurii și importanța protejării acesteia – dezbateri, concursuri, realizarea unor pliante, afișe, vizionarea unor documentare); ● Energia verde - sursele de energie regenerabilă. ●Activități de ecologizare a spațiilor verzi din jurul liceului |
Elevii cls. de gimnaziu, liceu, profesională |
24.04.2024 |
08-14 |
Profesorii diriginți |
„Reciclarea-o problemă sau o resursă?” |
● Producerea și managementul deșeurilor (prevenire, reducere, reciclare, reutilizare); ●Combaterea risipei alimentare (prezentarea unor rețete care folosesc resturile alimentare rămase din ziua precedentă); ●Drumul hranei de la producător la noi în farfurie(colectarea de informații cu privire la locul de proveniență al diferitelor alimente); ●Compostul (ce este, cum se pregătește, cum îl folosim); ●Colectarea selectivă a deșeurilor (vizionarea unor materiale informative, discuții pe tema necesității colectării separate a dețeurilor); ●Economia circulară (explicarea termenului de economie circulară, organizarea unui târg de economie circulară); ●Istoria plasticului, colectarea selectivă a acestuia (prezentarea unor materiale informative despre tipurile de plastic, necesitatea colectării separate și a reciclării); ●Artă și reciclare (concurs/expoziție cu obiecte realizate din materiale reciclabile); ●Activități practice de colectare selectivă a deșeurilor din plastic și hârtie; |
Elevii cls. de gimnaziu, liceu, profesională |
25.04.2024 |
08-14 |
Profesorii diriginți |
„În armonie cu natura” |
●Drumeții/excursii în Parcul Național Munții Rodnei și Parcul Natural Munții Maramureșului |
Elevii cls. de gimnaziu, liceu, profesională |
26.04.2024 |
10-14 |
Profesorii diriginți |
„Sport în aer liber” |
●Activități în aer liber, beneficiile activităților în aer liber ●Concursuri/întreceri/plimbări cu bicicleta, patine cu rotile |
Elevii cls. de gimnaziu, liceu, profesională |